Overzicht modellen van Ford serie 10

 Terug naar index

Ford Serie 10

2610

Bouwjaren: 1981 t/m 1983
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2600
Vervangen door de: 2910

Bijzonderheden:

 

2810

Bouwjaren: 1983 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:

Bijzonderheden: Koplampen buiten de neus en schelpspatborden.

 

2910

Bouwjaren: 1983 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2610
Vervangen door de: 2910 gen.ll

Bijzonderheden: Op dit model werd de Super cab als standaardcabine vervangen door de LP cab

 

3610

Bouwjaren: 1981 t/m 1983
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3600
Vervangen door de: 3910

Bijzonderheden:


© foto Henk de Troije

3910

Bouwjaren: 1983 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3610
Vervangen door de: 3910 Gen.ll

Bijzonderheden: Op dit model werd de Super cab als standaardcabine vervangen door de LP cab

 

4110

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4100
Vervangen door de: 4110 Gen.ll

Bijzonderheden: Vanaf 1983 leverbaar met LP cab


© foto Harrie Kuiper

4610

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4600
Vervangen door de: 4610 gen.ll

Bijzonderheden: Vanaf 1983 leverbaar met LP cab

 
© foto Pascal Kolk

5610

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5600
Vervangen door de: 5610 Gen.ll

Bijzonderheden: Vanaf 1983 leverbaar met LP cab

 
© foto Pascal Kolk

6610

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6600
Vervangen door de: 6610 Gen.ll

Bijzonderheden: Vanaf 1983 leverbaar met LP cab


© foto Pascal Kolk

6710

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6700
Vervangen door de:

Bijzonderheden: De 6710 was de luxere versie van de 6610 met zijschakeling en vlakke cabinevloer.


© foto Henk de Troije

7610

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7600
Vervangen door de: 7610 Gen. ll

Bijzonderheden:

 
© foto Harrie Kuiper

7710

Bouwjaren: 1981 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7700
Vervangen door de: 7710 Gen. ll

Bijzonderheden: De 7710 was de luxere versie van de 7610 met zijschakeling en vlakke vloer


© foto Pascal Kolk

7910

Bouwjaren: 1985 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 7910 Gen.ll

Bijzonderheden: De 7910 was een model voor de Franse markt om aan de vraag naar een 6 cilinder rond de 100 Pk te voldoen.
Officieel niet in Nederland leverbaar, echter door import zijn er toch een aantal exemplaren naar ons land gekomen.


© foto Edwin de Feijter

© foto Pascal Kolk

8210

Bouwjaren: 1982 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 110Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8200
Vervangen door de: 8210 Gen.ll

Bijzonderheden:


© foto Edwin de Feijter

Ford Serie 10 Generatie ll

2810

Bouwjaren: 1983 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:

Bijzonderheden: Koplampen buiten de neus en schelpspatborden.


© foto Harrie Kuiper

2910

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2910
Vervangen door de: 2910 Gen.lll

Bijzonderheden: Alleen nog leverbaar met de LP cabine

 

3910

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3910
Vervangen door de: 3910 Gen.lll

Bijzonderheden: Alleen nog leverbaar met de LP cabine

 
© foto Pascal Kolk

4110

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4110
Vervangen door de: 4110 Gen.lll

Bijzonderheden: Alleen nog leverbaar met de LP cabine



© foto Edwin de Feijter

4610

Bouwjaren: 1985 t/m 1986
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4610
Vervangen door de: 4610 Gen.lll

Bijzonderheden: Alleen nog leverbaar met de LP cabine

 

5110

Bouwjaren: 1987 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 65Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:

Bijzonderheden: Dit type werd geïntroduceerd als nieuw model tussen de 4610 en 5610. Standaard voorzien van de Super Cab ll, echter nog met analoog dashboard voor de klanten in deze klasse die toch meer luxe wilden als de LP cab.

 

5610

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5610
Vervangen door de: 5610 Gen.lll

Bijzonderheden: Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de vierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.


© foto Henk de Troije
© foto Harrie Kuiper

6610

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 en 6710
Vervangen door de: 6410 Gen.lll en 6810 Gen. lll

Bijzonderheden: Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.

7610

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7610
Vervangen door de: 7610 Gen.lll

Bijzonderheden: Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.


© foto Henk de Troije

© foto Pascal Kolk

7710

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7710
Vervangen door de: 7710 Gen. lll

Bijzonderheden: Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.


© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk

7810

Bouwjaren: 1988 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 7810 Gen. III

Bijzonderheden: Ooit begonnen als studiemodel en ontwikkeld door South Essex Motors. Een bedrijf dat veel ontwikkelings en assemblage werkzaamheden voor Ford verrichte.
Doel van dit studiemodel was het ontwikkelen van een simpele tractor met 6 cilinder motor van rond de 100 Pk. Er werden 3 modellen gebouwd, te weten een 2 wielaangedreven model zonder cabine, een 4 wiel aangedreven model met LP cab, en een 4 wielaagedreven model zonder cabine. In eerste instantie zagen de bazen van de Ford ontwikkelingsafdeling het project helemaal niet zitten, maar gaandeweg het proces begonnen ze de mogelijkheden te zien omdat er ook een groeiende vraag om een dergelijk model vanuit de markt kwam omdat veel klanten in de 100 Pk klasse de voorkeur gaven aan een 6 cilinder motor in plaats van een 4 cilinder met Turbo. Nadat de ingenieurs van Ford de Supercab ll op de tractor monteerden gingen de hoge bazen de mogelijkheden van het model inzien, en werd de tractor in productie genomen. Hij werd op de LandbouwRai van 1988 geïntroduceerd op de wereldmarkt.
Wat ooit als studiemodel begon werd uiteindelijk één van Fords best verkopende en populairste modellen ooit.




foto Marco Klok

foto Marco Klok

7910

Bouwjaren: 1983 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl.Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:

Bijzonderheden:De 7910 was een model voor de Franse markt om aan de vraag naar een 6 cilinder rond de 100 Pk te voldoen.
Officieel niet in Nederland leverbaar, echter door import zijn er toch een aantal exemplaren naar ons land gekomen.
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.

 
© foto Harrie Kuiper

© foto Harrie Kuiper

8210

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 110Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8210
Vervangen door de: 8210 Gen.III

Bijzonderheden: Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar. Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.


© foto Harrie Kuiper

Ford Serie 10 Generatie lll

2910

Bouwjaren: 1989 t/m 1990
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2910 Gen.ll
Vervangen door de: 3430

Bijzonderheden:

 

3910

Bouwjaren: 1985 t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3910
Vervangen door de: 3930

Bijzonderheden:

 

4110

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4110 Gen.ll
Vervangen door de: 4130

Bijzonderheden:

 

4610

Bouwjaren: 1989 t/m 1990
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4610 Gen.ll
Vervangen door de: 4630

Bijzonderheden:

 
© foto Harrie Kuiper

5110

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 65Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5110 Gen.ll
Vervangen door de: 4830 en 5030

Bijzonderheden:

 
© foto Pascal Kolk

5610

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5610 gen.ll
Vervangen door de: 5640

Bijzonderheden:

 

6410

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 80Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 gen.ll
Vervangen door de: 6640

Bijzonderheden: In de Generatie lll serie werd de 6610 vervangen door 2 modellen. De 6410 en 6810

6810

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 90Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 gen.ll
Vervangen door de: 6640

Bijzonderheden: In de Generatie lll serie werd de 6610 vervangen door 2 modellen. De 6410 en 6810

 
© foto Pascal Kolk

7610

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7610 gen.ll
Vervangen door de:

Bijzonderheden:


© foto Pascal Kolk

© foto Pascal Kolk

7810

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen:
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:

Bijzonderheden: Ook in jubileum uitgave.


© foto Henk de Troije

© foto Edwin de Feijter

© foto Pascal Kolk

8210

Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen:
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8210 gen.II
Vervangen door de:

Bijzonderheden: