Overzicht
modellen van
Ford serie 10

|
Terug
naar index
|
Ford
Serie 10
|
2610
Bouwjaren: 1981
t/m 1983
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2600
Vervangen door de: 2910
Bijzonderheden:
|
|
2810
Bouwjaren: 1983
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Koplampen buiten de neus en schelpspatborden.
|
|
2910
Bouwjaren: 1983
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2610
Vervangen door de: 2910 gen.ll
Bijzonderheden:
Op dit model werd de Super cab als standaardcabine vervangen door de
LP cab
|
|
3610
Bouwjaren: 1981
t/m 1983
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3600
Vervangen door de: 3910
Bijzonderheden:
|

© foto Henk
de Troije
|
3910
Bouwjaren: 1983 t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3610
Vervangen door de: 3910 Gen.ll
Bijzonderheden:
Op dit model werd de Super cab als standaardcabine vervangen door de
LP cab
| |
4110
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4100
Vervangen door de: 4110 Gen.ll
Bijzonderheden:
Vanaf 1983 leverbaar met LP cab
|
 © foto
Harrie Kuiper |
4610
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4600
Vervangen door de: 4610 gen.ll
Bijzonderheden:
Vanaf 1983 leverbaar met LP cab
|

© foto
Pascal Kolk
|
5610
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5600
Vervangen door de: 5610 Gen.ll
Bijzonderheden:
Vanaf 1983 leverbaar met LP cab
|

© foto
Pascal Kolk
|
6610
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6600
Vervangen door de: 6610 Gen.ll
Bijzonderheden:
Vanaf 1983 leverbaar met LP cab
|

© foto Pascal
Kolk |
6710
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6700
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
De 6710 was de luxere versie van de 6610 met zijschakeling en vlakke
cabinevloer.
|

© foto
Henk de Troije

|
7610
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7600
Vervangen door de: 7610 Gen. ll
Bijzonderheden:
|
 © foto
Harrie Kuiper |
7710
Bouwjaren: 1981
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7700
Vervangen door de: 7710 Gen. ll
Bijzonderheden:
De 7710 was de luxere versie van de 7610 met zijschakeling en vlakke
vloer
|

© foto
Pascal Kolk
|
7910
Bouwjaren: 1985
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 7910 Gen.ll
Bijzonderheden:
De 7910 was een model voor de Franse markt om aan de vraag naar een
6 cilinder rond de 100 Pk te voldoen.
Officieel niet in Nederland leverbaar, echter door import zijn er toch
een aantal exemplaren naar ons land gekomen.
|

© foto Edwin
de Feijter

© foto Pascal Kolk
|
8210
Bouwjaren: 1982
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 110Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8200
Vervangen door de: 8210 Gen.ll
Bijzonderheden:
|

© foto Edwin
de Feijter
|
Ford
Serie 10 Generatie ll
|
2810
Bouwjaren: 1983
t/m 1985
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Koplampen buiten de neus en schelpspatborden.
|

© foto Harrie Kuiper |
2910
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2910
Vervangen door de: 2910 Gen.lll
Bijzonderheden:
Alleen nog leverbaar met de LP cabine
|
|
3910
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3910
Vervangen door de: 3910 Gen.lll
Bijzonderheden:
Alleen nog leverbaar met de LP cabine
|

© foto
Pascal Kolk |
4110
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4110
Vervangen door de: 4110 Gen.lll
Bijzonderheden:
Alleen nog leverbaar met de LP cabine
|

© foto Edwin de
Feijter |
4610
Bouwjaren: 1985
t/m 1986
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4610
Vervangen door de: 4610 Gen.lll
Bijzonderheden:
Alleen nog leverbaar met de LP cabine
|
|
5110
Bouwjaren: 1987
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 65Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit type werd geïntroduceerd als nieuw model tussen de 4610 en
5610. Standaard voorzien van de Super Cab ll, echter nog met analoog
dashboard voor de klanten in deze klasse die toch meer luxe wilden als
de LP cab.
|
|
5610
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5610
Vervangen door de: 5610 Gen.lll
Bijzonderheden:
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de vierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|

© foto
Henk de Troije

© foto
Harrie Kuiper |
6610
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 82Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 en 6710
Vervangen door de: 6410 Gen.lll en 6810 Gen. lll
Bijzonderheden:
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|
 |
7610
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7610
Vervangen door de: 7610 Gen.lll
Bijzonderheden:
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|

© foto
Henk de Troije

© foto
Pascal Kolk |
7710
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7710
Vervangen door de: 7710 Gen. lll
Bijzonderheden:
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|
 © foto
Harrie Kuiper
 © foto
Pascal Kolk |
7810
Bouwjaren: 1988
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 7810 Gen. III
Bijzonderheden:
Ooit begonnen als studiemodel en ontwikkeld door South Essex Motors.
Een bedrijf dat veel ontwikkelings en assemblage werkzaamheden voor
Ford verrichte.
Doel van dit studiemodel was het ontwikkelen van een simpele tractor
met 6 cilinder motor van rond de 100 Pk. Er werden 3 modellen gebouwd,
te weten een 2 wielaangedreven model zonder cabine, een 4 wiel aangedreven
model met LP cab, en een 4 wielaagedreven model zonder cabine. In eerste
instantie zagen de bazen van de Ford ontwikkelingsafdeling het project
helemaal niet zitten, maar gaandeweg het proces begonnen ze de mogelijkheden
te zien omdat er ook een groeiende vraag om een dergelijk model vanuit
de markt kwam omdat veel klanten in de 100 Pk klasse de voorkeur gaven
aan een 6 cilinder motor in plaats van een 4 cilinder met Turbo. Nadat
de ingenieurs van Ford de Supercab ll op de tractor monteerden gingen
de hoge bazen de mogelijkheden van het model inzien, en werd de tractor
in productie genomen. Hij werd op de LandbouwRai van 1988 geïntroduceerd
op de wereldmarkt.
Wat ooit als studiemodel begon werd uiteindelijk één van
Fords best verkopende en populairste modellen ooit.
|


© foto Marco Klok

© foto Marco Klok |
7910
Bouwjaren: 1983
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 98Pk
Transmissie: 16V-8A incl.Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:De
7910 was een model voor de Franse markt om aan de vraag naar een 6 cilinder
rond de 100 Pk te voldoen.
Officieel niet in Nederland leverbaar, echter door import zijn er toch
een aantal exemplaren naar ons land gekomen.
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|
 © foto
Harrie Kuiper
 © foto
Harrie Kuiper |
8210
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 110Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8210
Vervangen door de: 8210 Gen.III
Bijzonderheden:
Vanaf 1987 werd het analoge dasboard vervangen door een digitaal exemplaar.
Bij de wierwielaangedreven modellen werd de vooras van ZF vervangen
door een as van Carraro. De werklampen in de cabinerand hadden vanaf
dat moment een zwarte behuizing in plaats van wit.
|
 © foto
Harrie Kuiper |
Ford
Serie 10 Generatie lll
|
2910
Bouwjaren: 1989
t/m 1990
Aantal:
Vermogen: 41Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 2910 Gen.ll
Vervangen door de: 3430
Bijzonderheden:
|
|
3910
Bouwjaren: 1985
t/m 1989
Aantal:
Vermogen: 47Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 3910
Vervangen door de: 3930
Bijzonderheden:
|
|
4110
Bouwjaren: 1989
t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 54Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4110 Gen.ll
Vervangen door de: 4130
Bijzonderheden:
|
|
4610
Bouwjaren: 1989
t/m 1990
Aantal:
Vermogen: 61Pk
Transmissie: 8V-4A
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 4610 Gen.ll
Vervangen door de: 4630
Bijzonderheden:
|
 © foto
Harrie Kuiper |
5110
Bouwjaren: 1989
t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 65Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5110 Gen.ll
Vervangen door de: 4830 en 5030
Bijzonderheden:
|

© foto
Pascal Kolk |
5610
Bouwjaren: 1989
t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 72Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 5610 gen.ll
Vervangen door de: 5640
Bijzonderheden:
|
|
6410
Bouwjaren: 1989
t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 80Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 gen.ll
Vervangen door de: 6640
Bijzonderheden:
In de Generatie lll serie werd de 6610 vervangen door 2 modellen. De
6410 en 6810
|
 |
6810
Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: 90Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 6610 gen.ll
Vervangen door de: 6640
Bijzonderheden: In de Generatie lll serie werd de 6610 vervangen door 2 modellen. De 6410 en 6810
|

© foto
Pascal Kolk |
7610
Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen: Pk
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 7610 gen.ll
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|

© foto
Pascal Kolk

© foto
Pascal Kolk |
7810
Bouwjaren: 1989 t/m 1991
Aantal:
Vermogen:
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Ook in jubileum uitgave.
|

© foto Henk
de Troije

© foto Edwin
de Feijter

© foto Pascal Kolk |
8210
Bouwjaren: 1989
t/m 1991
Aantal:
Vermogen:
Transmissie: 16V-8A incl. Dual Power
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 8210 gen.II
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
 |
|
|