Overzicht
modellen van
Ford & Fordson Roadless

|
Terug naar index
|
Roadless
is op 14-3-1919 opgericht door kolonel Johnson. Deze was betrokken bij
de ontwikkelingen voor tanks en rups onderstellen voor vrachtwagens
met toepassingen voor oorlogvoering. Hij woonde in Zuid Afrika en kwam
in 1906 naar Engeland en ging werken bij Fowler. De Roadless Traction
Ltd. werd opgericht om de patenten van de rups onderstellen veilig te
stellen. Johnson bouwde als eerste trekker een Peterborough om tot halfrups
en ging een samenwerking aan met Barford en Perkins Ltd. om eigen trekker
op de markt te brengen, maar ging daarna voornamelijk Rushton tractoren
voorzien van rups onderstellen. Ondertussen werd licentie verleend aan
International Motor Co. in de USA. Vanaf ongeveer 1930 werden naast
andere merken, Fordson
tractoren voorzien van rups onderstellen. Hierna volgde een samenwerking
met Fordson en Ford die tot in de jaren 80 van de vorige eeuw duurde.
In 1955 werden zij licentie nemer van Selene die een vooras ontwikkelde
om bestaande trekkers te voorzien van 4x4 aandrijving. Selene werd later
overgenomen door Schindler. Raodless ging ten onder aan zijn eigen sucses
omdat 4x4 een standaard uitvoering van de fabrikanten werd. De maatschappijnaam
veranderde in 1980 in Roadless Holding Ltd. In 1983 is het bedrijf overgenomen
door Jewell. Na veel omzwervingen zijn de rechten en onderdelen van
Roadless overgenomen door Roger Haynes. Deze boer was tester voor de
maatschappij in de jaren 70 en 80.
Bron: Roadless by Stuart Gibbard
|
Fordson F modellen
|
Fordson F
Bouwjaren: 1930
t/m 1931
Aantal: Enkele
Vermogen: 20 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless N
Bijzonderheden:
|
|
Fordson F
extended
Bouwjaren: 1930
t/m 1931
Aantal: Enkele
Vermogen: 20 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:Roadless N
Bijzonderheden:
Verlengde versie.
|
|
Fordson
N modellen
|
Fordson N
Bouwjaren: 1931
t/m 1945
Aantal:
Vermogen: 23 Pk
Nieuwprijs: £ 350
Vervanger van de: Roadless F
Vervangen door de: Roadless E27N
Bijzonderheden:
Kon ook als kit geleverd worden tegen een prijs van £180. Na
1935 met verbeterde rupsen (3 rollen) en rups frame.
|

© foto
Pascal Kolk |
Fordson N
extended
Bouwjaren: 1931
t/m 1945
Aantal:
Vermogen: 23 Pk
Nieuwprijs: £ 385
Vervanger van de: Roadless F
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Verlengde versie.
|
|
Fordson N
halftrack
Bouwjaren: 1938
t/m 1944
Aantal:
Vermogen: 23 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Omdat de tractor op hoge snelheid begon te wippen werd een verlenging
gemaakt. Hierdoor werd het een half rups. op dit verlengstuk konden
verschillende werktuigen worden bevestigd zoals een lier b.v.
|

© foto
Harrie Kuiper |
Fordson N
DG4 halftrack
Bouwjaren: 1944
t/m 1945
Aantal:
Vermogen: 23 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless E27N DG4
Bijzonderheden:
|
|
Fordson N
DG5 halftrack
Bouwjaren: 1943
t/m 1943
Aantal:
Vermogen: 23 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Met 52" rupsen.
|
|
Fordson N ACR
Bouwjaren: 1937
t/m 1937
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Uitgevoerd met een 2 cilinder diesel motor van Alisa Craig.
|
|
Fordson
E27N modellen
|
Fordson E27N
halftrack DG4
Bouwjaren: 1945
t/m 1951
Aantal:
Vermogen: 45 Pk
Nieuwprijs: kit prijs £ 175
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless New Major DG4
Bijzonderheden:
|

© foto Pascal
Kolk |
Fordson E27N
halftrack DG4 met Perkins L4
Bouwjaren: 1945
t/m 1951
Aantal:
Vermogen: 45 Pk
Nieuwprijs: kit prijs £ 175
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless New Major DG4
Bijzonderheden:
Naast de standaard Major motor werd door Roadless na 1948 ook de L4, P4 en P6
van Perkins toegepast
|

© foto Henk de
Troije |
Fordson E27N
halftrack DG4 Narrow
Bouwjaren: 1950
t/m 1951
Aantal:
Vermogen: 40 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Fordson E27N E
fulltrack
Bouwjaren: 1950
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 40 Pk
Nieuwprijs: £ 850
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Prototypes hebben 3 rollen, productie modellen 4 rollen.
|
|
Fordson E27N E
fulltrack P6
Bouwjaren: 1950
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs: £1150
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Met Perkins P6 motor
|
|
Fordson E27N
High Clearens
Bouwjaren: 1951
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 40 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
2wd met vier even grote wielen
|
|
Fordson E27N
halftrack DG4 HC
Bouwjaren: 1951
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 40 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Halftrack met grote voorwielen voor meer bodemvrijheid.
|
|
Fordson
Dexta modellen
|
Fordson
Dexta
Bouwjaren:1960 t/m
1964
Aantal: 78 incl. super Dexta
Vermogen: Pk
Nieuwprijs: £1101
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless NP Dexta
Bijzonderheden:
Roadless Selene vooras.
|
|
Fordson Super
Dexta
Bouwjaren:1962 t/m
1964
Aantal: 70 incl. gewone Dexta
Vermogen: 42 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless NP Super Dexta
Bijzonderheden:
Roadless Selene vooras.
|

© foto Henk de
Troije |
Fordson New Performance
Super Dexta
Bouwjaren:1963 t/m
1964
Aantal: 70 incl. gewone Dexta
Vermogen:
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Roadless Selene vooras.
|

© foto K. vd Plaetse
|
|
Fordson
Major modellen
|
Fordson New
Major
halftrack DG4
Bouwjaren: 1951
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Roadless E27N DG4
Vervangen door de: Roadless New Major DG15
Bijzonderheden:
|

© foto Pascal
Kolk |
Fordson New
Major
halftrack DG15
Bouwjaren: 1953
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: £ 766
Vervanger van de: Roadless New Major DG4
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Fordson New
Major
halftrack DG15 HC
Bouwjaren: 1953
t/m 1953
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: Conversion kit £ 166
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Grote voorwielen voor extra bodemvrijheid.
|
|
Fordson New
Major
fulltrack J17
Bouwjaren: 1953
t/m 1958
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: £ 1295
Vervanger van de: Roadless E27N E
Vervangen door de: Roadless Power Major J17
Bijzonderheden:
Later met zijschermen voor de motor.
|

© foto Harrie Kuiper |
Fordson New
Major RC
Bouwjaren: 1954
t/m 1957
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: $ 2700
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless Power Major
Bijzonderheden:
RowCrop uitvoering met smal dubbel voorwiel stel. Gebouwd in
samenwerking van Fordson en Roadless. Na 1955 ook met
verlengde achterassen voor grotere spoor breedte.
|

© foto Harrie Kuiper |
Fordson New
Major 4wd Manuel
Bouwjaren: 1956
t/m 1958
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: £ 987
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Roadless Power Major 4wd Manuel
Bijzonderheden:
Met Selene vooras.
|
|
Fordson Power
Major fulltrack J17
Bouwjaren: 1958
t/m 1961
Aantal:
Vermogen: 48 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Roadless New Major J17
Vervangen door de: Roadless Super Major J17
Bijzonderheden:
|
|
Fordson Power
Major 4wd Manuel
Bouwjaren: 1958
t/m 1960
Aantal:
Vermogen: 48 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Roadless New Major 4wd Manuel
Vervangen door de:
Roadless Super Major 4wd Manuel
Bijzonderheden:
Met Selene vooras.
|

© foto Harrie Kuiper |
Fordson Super
Major fulltrack J17
Bouwjaren: 1961
t/m 1962
Aantal:
Vermogen: 48 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Roadless Power Major J17
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Fordson Super
Major 4wd Manuel
Bouwjaren:1960 t/m
1963
Aantal:
Vermogen: 52 Pk
Nieuwprijs: £1230
Vervanger van de: Roadless Power Major 4wd Manuel
Vervangen door de: Roadless Super Major NP 4wd Manuel
Bijzonderheden:
Roadless Selene vooras.
|
|
Fordson Super
Major New Performance 4wd Manuel
Bouwjaren:1963 t/m
1964
Aantal:
Vermogen: 54 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Roadless Super Major 4wd Manuel
Vervangen door de: Roadless Ploughmaster 65
Bijzonderheden:
Roadless Selene vooras.
|
© foto Pascal
Kolk
|
Fordson Super Ploughmaster 6-2
Bouwjaren:1961 t/m
1965
Aantal: 23
Vermogen: 76 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Ploughmaster 90
Bijzonderheden:
Fordson Super Major met 590E 6 cilinder motor.
|
|
Fordson Super Ploughmaster 6-4
Bouwjaren:1962 t/m
1963
Aantal: 200
Vermogen: 76 Pk
Nieuwprijs: £ 1785
Vervanger van de:
Vervangen door de: NP Ploughmaster 6-4
Bijzonderheden:
Fordson Super Major met 590E 6 cilinder motor. Eerste 4wd modellen
werden in groen / gele kleuren combinatie (John Deere)geleverd. Roadless
wilde zich onderscheiden van Fordson en het model iets speciaals
meegeven. De kleur was geen succes omdat het over het blauw was
gespoten. De groene kleur liet los en gaf de tractor een rommelige
indruk. Daarom werd de tractor weer gewoon in de Fordson kleuren
geleverd. 1 exemplaar werd geleverd met een hydrostatische
transmissie.
|

© foto Pascal
Kolk

© foto Harrie Kuiper |
Fordson Super
NP Ploughmaster 6-4
Bouwjaren:1963 t/m
1964
Aantal: 200
Vermogen: 76 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Ploughmaster 6-4
Vervangen door de: Ploughmaster 90
Bijzonderheden:
Fordson Super Major met 590E 6 cilinder motor. Eerste 4wd modellen
werden in groen / gele kleuren combinatie (John Deere)geleverd. Roadless
wilde zich onderscheiden van Fordson en het model iets speciaals
meegeven. De kleur was geen succes omdat het over het blauw was
gespoten. De groene kleur liet los en gaf de tractor een rommelige
indruk. Daarom werd de tractor weer gewoon in de Fordson kleuren
geleverd. 1 exemplaar werd geleverd met een hydrostatische
transmissie.
|
|
Ford USA modellen
|
Ford 2N
halftrack DG13
Bouwjaren: 1944
Aantal: 1
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Ford 8N
halftrack DG13
Bouwjaren:
t/m
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Ford NAA
halftrack DG13
Bouwjaren:
t/m
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Ford modellen
|
Ploughmaster 46
Bouwjaren: 1966
t/m 1972
Aantal: 45
Vermogen: 46 Pk
Nieuwprijs: £ 1509 Kit £ 560
Vervanger van de: Super Dexta NP Selene
Vervangen door de: Einde productie lijn.
Bijzonderheden:
Op basis van de 3000 6X. Na 1968 3000 6Y
|

© foto Harrie Kuiper |
Ploughmaster 65
Bouwjaren: 1965
t/m 1968
Aantal: 1000
Vermogen: 65 Pk
Nieuwprijs: £ 1587
Vervanger van de: Fordson Super Major NP Manuel.
Vervangen door de: Ploughmaster 75
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6X. Onderste foto is versie met SelectOSpeed.
|

© foto Pascal
Kolk

© foto Harrie Kuiper |
Ploughmaster 75
Bouwjaren: 1968
t/m 1975
Aantal: 1188
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 65
Vervangen door de: Ploughmaster 78
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6Y
|

© foto Pascal
Kolk

© foto Pascal
Kolk

© foto Harrie Kuiper |
Ploughmaster 75
HC
Bouwjaren: 1968
t/m 191975
Aantal:
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6Y
|
|
Ploughmaster 78
Bouwjaren: 1975
t/m 1977
Aantal: 356 incl. alle opvolgers.
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 75
Vervangen door de: Ploughmaster 78J
Bijzonderheden:
Op basis van de 6600
|
|
Ploughmaster 78K
Bouwjaren: 1978
t/m 19
Aantal:
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 78J
Vervangen door de: Ploughmaster 78S
Bijzonderheden:
Op basis van de 6600 met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Pascal
Kolk
|
Ploughmaster 78S
6600
Bouwjaren: 1975
t/m 19
Aantal:
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 75
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 6600 voor de suiker plantages zonder cabine.
|
|
Ploughmaster 78S
6610
Bouwjaren: 19
t/m 1983
Aantal:
Vermogen: 86 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 78K
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 6610.
|

© foto Pascal
Kolk
|
Ploughmaster 80
Bouwjaren: 1967
t/m 1968
Aantal: 24
Vermogen: 90 Pk
Nieuwprijs: £ 2165
Vervanger van de: Ploughmaster 6/4
Vervangen door de: Einde productie lijn
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 maar met turbo.
|
|
Ploughmaster 90
Bouwjaren: 1965
t/m 1966
Aantal: 127
Vermogen: 90 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Ploughmaster 6/4
Vervangen door de: Ploughmaster 95
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6X maar met 6 cilinder E590
|

© foto Pascal Kolk |
Ploughmaster 95
Bouwjaren: 1966
t/m 1971
Aantal: 214 incl. MKII
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs: £ 2525
Vervanger van de: Ploughmaster 6/4
Vervangen door de: Ploughmaster 95 MKII
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6X maar met 6 cilinder 2703E Na 1968 5000 6Y.
|

© foto Pascal Kolk |
Ploughmaster 95
MKII
Bouwjaren: 1971
t/m 1974
Aantal: 214 incl. MKI
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 95
Vervangen door de: Ploughmaster 95 MKII
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6Y maar met 6 cilinder 2713E.
|
|
Roadless 94T
MKI en MKII
Bouwjaren: 1971
t/m 1975
Aantal: 146
Vermogen: 94 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless 98
Bijzonderheden:
Op basis van de 7000 6Y. Op foto 1 staat de nieuw ontwikkelde as
met plaatstalen huis bijgenaamd de kofferas. Op foto 2 staat de
verbeterde versie met gietstalen huis.
|

© foto Harrie Kuiper

© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk |
Roadless 95
Bouwjaren: 1971
t/m 1974
Aantal:
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless 105
Bijzonderheden:
Zelfde als de Ploughmaster 95 maar met een verbeterde as. Op basis van
de 5000 6Y maar met 6 cilinder 2713E.
|
|
Roadless 98
Bouwjaren: 1975
t/m 1977
Aantal: 150 incl. alle opvolgers.
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Roadless 94T
Vervangen door de: Roadless 98J
Bijzonderheden:
Op basis van de 7600.
|
|
Ploughmaster
98J
Bouwjaren: 1977
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs: £ 13200
Vervanger van de: Ploughmaster 98
Vervangen door de: Ploughmaster 98K
Bijzonderheden:
Op basis van de 7600 met vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|
|
Ploughmaster
98K
Bouwjaren: 1978
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 98J
Vervangen door de: Ploughmaster 98S
Bijzonderheden:
Op basis van de 7600 met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|
|
Ploughmaster
98S
Bouwjaren: 1978
t/m 1982
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 98K
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 7610.
|
|
Roadless 105
Bouwjaren: 1974
t/m 1976
Aantal: 34
Vermogen: 105 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Roadless 95
Vervangen door de: Roadless 118
Bijzonderheden: Op
basis van de 5000 6Y met 6 cilinder 2714E.
|
|
Roadless 115
Bouwjaren: 1968
t/m 1971
Aantal: 182 incl. MKII
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £ 3525
Vervanger van de:
Vervangen door de:115 MKII
Bijzonderheden:
Op basis van 5000 6Y. Met 6 cilinder 2704E. Leverbaar met verlengde neus als brandstof tank.
|

© foto Harrie Kuiper |
Roadless 115 MKII
Bouwjaren: 1971
t/m 1975
Aantal: 182 incl. MKI
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: 115
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van 5000 6Y. Met 6 cilinder 2714E. Leverbaar met verlengde neus als brandstof tank.
|

© foto Harrie Kuiper |
Roadless 115 HC
Bouwjaren: 1969
t/m 1976
Aantal: 43
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van 5000 6Y. High clearens model van de 115 met 6 cilinder 2704E.
|
|
Roadless 118
Bouwjaren: 1976
t/m 19
Aantal: 91 incl. alle opvolgers.
Vermogen: 114 Pk
Nieuwprijs: £ 11030
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van 7600 Met 6 cilinder 2715E.
|
|
Ploughmaster
118J
Bouwjaren: 1977
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £ 14900
Vervanger van de: Ploughmaster 118
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
met vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|
|
Ploughmaster
118K
Bouwjaren: 1978
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 118J
Vervangen door de: Ploughmaster 118S
Bijzonderheden:
Met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk |
Ploughmaster
118S
Bouwjaren: 1978
t/m 19
Aantal:
Vermogen: 115 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 118K
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Harrie Kuiper |
Roadless 120
Bouwjaren: 1971
t/m 19
Aantal: 51 Incl. J en K modellen.
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6Y met 6 cilinder 2715E. Leverbaar met verlengde neus als brandstof tank.
Duncan cabine. Na 1976 met Lambourn cabine.
|

© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk |
Roadless 120J
Bouwjaren: 1977
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs: £ 16200
Vervanger van de: Ploughmaster 120
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van de 5000 6Y met 6 cilinder 2715E. Met vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk |
Roadless 120K
Bouwjaren: 1978
t/m 1978
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 120J
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van de 5000 6Y met 6 cilinder 2715E. Na 1982 met 6 cilinder 2725E. Met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Harrie Kuiper

© foto Pascal Kolk |
Ploughmaster
120S
Bouwjaren: 1978
t/m 1982
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Ploughmaster 120K
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Met verbeterde vlakke vloer Lambourn LFQ cabine.
|

© foto Pascal Kolk |
Roadless 780
Bouwjaren: 1979
t/m 1981
Aantal: 12
Vermogen:
Nieuwprijs: £ 13180
Vervanger van de:
Vervangen door de: Roadless 780 MKII
Bijzonderheden: Op
basis van Ford 6600
|
|
Roadless 780
MKII
Bouwjaren: 1981
t/m 19
Aantal:
Vermogen:
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Roadless 780
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van Ford 6610
|
|
Roadless 980
Bouwjaren: 1979
t/m 1981
Aantal: 12 incl MKII
Vermogen:
Nieuwprijs: £ 16320
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van Ford 7600
|

© foto Harrie Kuiper |
Roadless 980
MKII
Bouwjaren: 1981
t/m 1989
Aantal: 16
Vermogen:
Nieuwprijs: £
Vervanger van de: Roadless 980
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van Ford 7610
|
|
Roadless 9804
Bouwjaren: 1981
t/m 1981
Aantal: 1
Vermogen:
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van Ford 7610. 1 stuk gemaakt en later weer terug gebouwd naar een
980 MKII model.
|
|
Ploughmaster 6/2
Bouwjaren: 1982
t/m 19
Aantal:
Vermogen: 125 Pk
Nieuwprijs: £
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
2wd op basis van Roadless 118 S met 6 cilinder Ford 2715E.
|
|
Terug naar index
|